O mně a o cvičení

14. května 2018 v 21:37 | Iva

Iva Lhotská

Více než 20 let se věnuje cvičení pro zdraví s prvky Tai Chi a Chi Kung, z toho je 17 let instruktorkou. Začínala ve Sdružení taoistického Tai Chi, v r. 2001 absolvovala intenzivní praxi v Kanadě. Chi Kung připojila za několik let. Od r. 2004 vede kurzy pro veřejnost soukromě, cvičila i se seniory a onkologickými pacientkami. V oboru, který se stal její celoživotní láskou, se nadále průběžně vzdělává. Jí samotné se po pár měsících tohoto intenzivního cvičení uzdravila bolavá kolena a bederní páteř.




Co je Tai Chi a Chi Kung?

Tai Chi je vlastně meditací v pohybu. Cvičí se pomalu a plynule. Říká se, že pohyby Tai Chi vypadají, jako "když voda v řece plyne a oblaka po obloze plují". Tato nádherná metafora přesně vystihuje tento druh původně bojového umění. Jde o tzv. vnitřní, "měkký styl" (tvrdý styl je třeba Kung Fu). Jako analogie je právě využíván prvek Vody (1 z Pěti elementů), protože voda je sice měkká, poddajná a "emotivní", ovšem zároveň s tím nesmírně silná a jde do "hloubky" - překoná různé překážky, vylije se z břehů apod.

Chi Kung je zase meditací vestoje. V obou způsobech cvičení je kladen důraz na správné dýchání, postoje, pohyby a práci s vlastní energií. Tai Chi i Chi Kung mají velké zdravotní přínosy. Rotační pohyby páteře masírují zádové svalstvo a orgány v dutině břišní, čímž se podporuje lepší zažívání. Při cvičení se protahují šlachy, posilují svaly a klouby, upravuje tlak, zlepšuje se koordinace a rovnováha. Obě cvičení působí pozitivně na dýchání, srdce a krevní oběh, snižují hladinu stresu, vyčerpání a posilují celkovou imunitu. Také předcházejí civilizačním onemocněním. Při pravidelném opakování dokonce podporují úbytek váhy a lepší funkci hormonálního systému.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama