Květen 2018

Pravidelné cvičení proti stresu a bolestem zad a hlavy

14. května 2018 v 21:57 | Iva
Srdečně vás zveme na

CVIČENÍ PROTI STRESU, BOLESTEM ZAD A HLAVY


Kdy: Každou středu 19:00 - 20:00 hod.

Kde: Stará škola, V Zídkách 128, Vrané nad Vltavou

Za kolik: 1999 Kč/4 měsíce/16 lekcí tj. 125 Kč/1 osoba/1 lekce/60 minut
Ukázková hodina: 60 Kč

Cvičí se minimálně při 3 lidech.

S sebou: Pohodlné oblečení a obuv s bílou podrážkou nebo teplé ponožky, karimatku a pití

Informace:
http://intuition.blog.cz
nebo
novagaia0@gmail.com (Iva Lhotská)

Rezervace: novagaia0@gmail.com

Skladba cvičení:
1. Prvních cca 20 minut rozehřátí a prodýchání celého těla.
2. Dalších cca 25 min. protahování a posilování energetických drah (meridiánů) + harmonizace vnitřních orgánů + prodýchávání
3. Posledních asi 15 minut relaxace, harmonizace energetických oblastí v těle, příp. meditace
V příp. zájmu možnost cvičení kratších sestav z Tai Chi a Chi Kung.

O co jde?
Jedná se o energetické cvičení posilující zádové a břišní svaly, zamezující různým bolestem. Pravidelné opakování zlepšuje koordinaci, rovnováhu a příznivě ovlivňuje trávení, krevní tlak a působí jako prevence před stresem či civilizačními onemocněními. Po nějaké době dokonce podporuje úbytek váhy a lepší funkci hormonálního systému.
Celá lekce je vždy přizpůsobována možnostem cvičících a pravidelně obměňována.

Začínáme ve středu 3. 10. 2018

Těšíme se na vás :-)


Cvičení proti stresu a bolestem zad a hlavy

14. května 2018 v 21:48 | Iva
Srdečně vás zveme na

CVIČENÍ PROTI STRESU, BOLESTEM ZAD A HLAVY



Kdy: Každé úterý 9:30 - 10:30 hod.

Kde: Stará škola, V Zídkách 128, Vrané nad Vltavou

Za kolik: 130 Kč/1 lekce/60 minut/1 osoba
Ukázková hodina: 60 Kč

Jedná se o otevřené lekce pro každého. Cvičí se minimálně při 3 lidech.

S sebou: Pohodlné oblečení a obuv s bílou podrážkou nebo teplé ponožky, karimatku a pití

Informace:
http://intuition.blog.cz
nebo
novagaia0@gmail.com (Iva Lhotská)

Rezervace: novagaia0@gmail.com

Skladba cvičení:
Cvičení se skládá z rozcvičky a rozehřátí celého těla. Poté procvičujeme jednotlivé meridiány (energetické dráhy spojené s orgány, kterých využívá např. akupunktura) a harmonizujeme vnitřní orgány. Prodýcháváme zablokovaná místa. Možnost cvičení kratších sestav z Tai Chi a Chi Kung. Na závěr relaxace, popř. krátká meditace.

Na co cvičení zabírá?
Tento druh cvičení posiluje zádové a břišní svalstvo, eliminuje bolesti zad a hlavy, posiluje šlachy a klouby. Zlepšuje koordinaci a rovnováhu. Působí rovněž příznivě na dýchání, srdce a krevní oběh, tlak, trávení a jako prevence před stresem a civilizačními onemocněními. Při pravidelném opakování dokonce podporuje úbytek váhy a lepší funkci hormonálního systému.
Celá lekce je vždy přizpůsobována možnostem cvičících a pravidelně obměňována.

Začínáme v úterý 2. 10. 2018

Přijďte pobýt a zacvičit si s námi :-)

Těšíme se na vás :-)


O mně a o cvičení

14. května 2018 v 21:37 | Iva

Iva Lhotská

Více než 20 let se věnuje cvičení pro zdraví s prvky Tai Chi a Chi Kung, z toho je 17 let instruktorkou. Začínala ve Sdružení taoistického Tai Chi, v r. 2001 absolvovala intenzivní praxi v Kanadě. Chi Kung připojila za několik let. Od r. 2004 vede kurzy pro veřejnost soukromě, cvičila i se seniory a onkologickými pacientkami. V oboru, který se stal její celoživotní láskou, se nadále průběžně vzdělává. Jí samotné se po pár měsících tohoto intenzivního cvičení uzdravila bolavá kolena a bederní páteř.




Co je Tai Chi a Chi Kung?

Tai Chi je vlastně meditací v pohybu. Cvičí se pomalu a plynule. Říká se, že pohyby Tai Chi vypadají, jako "když voda v řece plyne a oblaka po obloze plují". Tato nádherná metafora přesně vystihuje tento druh původně bojového umění. Jde o tzv. vnitřní, "měkký styl" (tvrdý styl je třeba Kung Fu). Jako analogie je právě využíván prvek Vody (1 z Pěti elementů), protože voda je sice měkká, poddajná a "emotivní", ovšem zároveň s tím nesmírně silná a jde do "hloubky" - překoná různé překážky, vylije se z břehů apod.

Chi Kung je zase meditací vestoje. V obou způsobech cvičení je kladen důraz na správné dýchání, postoje, pohyby a práci s vlastní energií. Tai Chi i Chi Kung mají velké zdravotní přínosy. Rotační pohyby páteře masírují zádové svalstvo a orgány v dutině břišní, čímž se podporuje lepší zažívání. Při cvičení se protahují šlachy, posilují svaly a klouby, upravuje tlak, zlepšuje se koordinace a rovnováha. Obě cvičení působí pozitivně na dýchání, srdce a krevní oběh, snižují hladinu stresu, vyčerpání a posilují celkovou imunitu. Také předcházejí civilizačním onemocněním. Při pravidelném opakování dokonce podporují úbytek váhy a lepší funkci hormonálního systému.