Tai Chi a protahování meridiánů

30. září 2010 v 9:24 | Iva Lhotská
Pár info o cvičení Tai Chi

S Tai Chi se nedoporučuje začínat ženám v 1. nebo 3. trimestru těhotenství, Pokud už však Tai Chi cvičily, je možné pokračovat, ale v šetrném rozsahu pohybu - omezit rotace páteře. Pokud byl či je člověk vážně nemocen, doporučuje se konzultace s ošetřujícím lékařem, zda cvičení pro zdraví tohoto typu doporučí.

Cvičení je vhodné jako relaxace (je též nazýváno jako meditace v pohybu) a na podporu duševní i fyzické stránky cvičících. Jedná se o vnitřní pomalou formu vycházející z čínského bojového umění, ze stylu rodiny Jang. Sestava je složena ze 108 pohybů, kterou jsem ještě rozdělila do několika kratších úseků, aby se ji mohl naučit každý, kdo má zájem o tento druh cvičení.

Tato sestava se cvičí především pro zlepšení fyzického i psychického zdraví. Je dobrou prevencí proti stresu, zejména v dnešní uspěchané době. Rotačním pohybem páteře se masíruje zádové svalstvo a orgány uložené v dutině břišní, tudíž se zlepšuje trávení a střevní peristaltika. Při správně provedených pohybech se zlepšuje celková koordinace, protahují se šlachy, procvičují klouby.

Tai Chi je dobrou prevencí proti artróze, osteoporóze, pomáhá při ženských onemocněních, zlepšuje se dýchání a celková kondice cvičících.

Na závěr hodiny vždy ještě protáhneme meridiány (energetické dráhy v těle vycházející z učení na základě tradiční čínské medicíny) a uděláme relaxaci.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama