Září 2010

Intutitivní tance

30. září 2010 v 9:32 | Iva Lhotská
Pojmem intutitivní tanec je míněn tanec, při kterém se řídíte vlastní intuticí. Prostě se vracíte "k sobě". Kurz probíhá tak, že na začátku lekce si trochu zahřejeme celé tělo, abychom si nenatáhly svaly. Pak budeme tančit dle různých rytmů, co budeme cítit. Dle momentálního rozpoložení a nálady. Kdo chce tančit, může tančit, kdo sedět a lehce se pohybovat do rytmu, může sedět atd.

Napadlo mě, že v dnešní uspěchané době, kdy jsou na nás kladeny stále větší nároky a tím pádem jsme více vystresovaní, nám uvolňující a blahodárný pohyb v podobě intuitivního tance pomůže tento stres eliminovat.

Na závěr kurzu ještě proběhne relaxace, v případě zájmu si zacvičíme pár jógových ásan. Můžeme i krátce zameditovat či zazpívat mantry.

Přijďte se vrátit sami k sobě :-)

Tai Chi a protahování meridiánů

30. září 2010 v 9:24 | Iva Lhotská
Pár info o cvičení Tai Chi

S Tai Chi se nedoporučuje začínat ženám v 1. nebo 3. trimestru těhotenství, Pokud už však Tai Chi cvičily, je možné pokračovat, ale v šetrném rozsahu pohybu - omezit rotace páteře. Pokud byl či je člověk vážně nemocen, doporučuje se konzultace s ošetřujícím lékařem, zda cvičení pro zdraví tohoto typu doporučí.

Cvičení je vhodné jako relaxace (je též nazýváno jako meditace v pohybu) a na podporu duševní i fyzické stránky cvičících. Jedná se o vnitřní pomalou formu vycházející z čínského bojového umění, ze stylu rodiny Jang. Sestava je složena ze 108 pohybů, kterou jsem ještě rozdělila do několika kratších úseků, aby se ji mohl naučit každý, kdo má zájem o tento druh cvičení.

Tato sestava se cvičí především pro zlepšení fyzického i psychického zdraví. Je dobrou prevencí proti stresu, zejména v dnešní uspěchané době. Rotačním pohybem páteře se masíruje zádové svalstvo a orgány uložené v dutině břišní, tudíž se zlepšuje trávení a střevní peristaltika. Při správně provedených pohybech se zlepšuje celková koordinace, protahují se šlachy, procvičují klouby.

Tai Chi je dobrou prevencí proti artróze, osteoporóze, pomáhá při ženských onemocněních, zlepšuje se dýchání a celková kondice cvičících.

Na závěr hodiny vždy ještě protáhneme meridiány (energetické dráhy v těle vycházející z učení na základě tradiční čínské medicíny) a uděláme relaxaci.